A marketing kommunikáció, ahogy a nevéből is sejteni lehet, egyfajta kommunikációt rejt. Minden cég életében fontos, hogy vásárlóit megszólítsa, ezt a marketing kommunikáció segítségével teheti meg. Segítségével a fogyasztókhoz szólhatunk a márkánk segítségével. A stratégiai tervezés során össze kell hangolni az egyes területeket és azt, hogy milyen eszközt használjunk a figyelemfelkeltésre.
A marketing kommunikáció főbb területei
- értékesítés-ösztönzés (bemutatók, kuponok, vásárok, akciók, eladáshelyi eszközök stb.)
- reklám (TV, rádió, internet, sajtó, közterület, egyéb alternatív megoldások)
- személyes eladás
- direkt marketing (levélreklám, e-mail marketing, adatbázis marketing, e-mail marketing, telemarketing
Néhány fogyasztás ösztönző módszer
Ma már egyre több vállalkozás él a fogyasztói minta kiküldésének lehetőségével, amely a vásárlói hűség kialakításában játszik fontos szerepet. A termékek kipróbálása után nagyon sokan döntenek az azonnal vásárlás mellett. A kuponoknak és az utalványoknak is hatalmas előnye van, de talán az utazási irodák azok, amelyek a legtöbbször élnek a kuponozási lehetőségekkel. Számtalan internetes felületen kínálnak utazási kuponokat, amelyre egyre nagyobb az érdeklődés. Az árengedmények az eredeti árak csökkentésével valósulhatnak meg. Sokszor 5-50% engedményt is kínálnak a vállalkozások, de azért ezzel óvatosan kell bánni. A hatalmas árengedmények bizalom megrendülést is kiválthatnak, hiszen sokan gondolják „olcsó húsnak, híg a leve”. Az árubemutatók és a kóstoltatás is virágkorát éri, elég, ha csak a nagyobb szupermarketekbe betévedünk be ahol számtalan sajtot és joghurtot, új terméket lehet megkóstolni. Ez a módszer leginkább egy új termék bevezetésekor előnyös. Sok esetben képes azonnali vásárlást is kiváltani a fogyasztókból. A pénz visszatérítés a bizalomerősítésben játszik szerepet, hiszen minden fogyasztó szívesebben vásárol onnan terméket, -főleg ha egy webshopról van szó – ahová vissza is küldheti, ha mégsem tetszik neki, vagy nem ilyen termékre gondolt. A hűségprogramok, nyereményjátékok is hódítanak. A nyereményjátékokat még a Facebook oldalakon is hatékonyan alkalmazza több vállalkozás. Forgalomnövelést, márkahűséget érhetünk el vele. A hűségprogramok célja, hogy még hűségesebb vásárlókra tegyünk szert. A visszatérő vásárlóknak időszakosan fel lehet kínálni ezt a lehetőséget, mintegy jutalmazásképpen. Biztosak lehetünk abban, hogy nagyra fogják értékelni igyekezetünket.