Home / Marketing / Miért jó, ha van marketing terv?

Miért jó, ha van marketing terv?

A marketing terv minden vállalkozás számára létfontosságú, hiszen ez olyan, mint egy vendéglőben az étlap. Fontos szerepet tölt be a vállalkozás fejlesztésében és elősegíti, hogy átgondoltan kerüljön sor az értékesítésre. A sikerhez vezető út a marketing terv segítségével könnyedén bejárható.

A marketing terv felépítése

    research paper for sale online

  1. A vezetői összefoglalóval kezdődik a tervezés, de ennek megírását érdemes utolsó lépésre hagyni. Ez egy maximum 1 vagy 2 oldalas rész, amelyben a sarokpontok kerülnek meghatározásra. Ennek segítségével a marketing területén kívül dolgozók is azonnal és pontosan átláthatják a teljes dokumentumot. Ebben a részben szót ejthetünk a termékek vagy akár a szolgáltatások rövid bemutatásáról, azok pozicionálásáról, behatárolhatjuk a célpiacot, leírhatjuk, hogy milyen előnyökkel indulunk a versenytársak termékeihez képest. Itt említhetjük meg a marketing tényleges célját és megadhatjuk a célszámokat is.
  2. Egy piacelemzés elkészítésekor nem biztos, hogy nagyon összetett elemzésre van szükség, de azért a legalapvetőbb elemeket nem érdemes kihagyni belőle. Ezek a következők: gazdasági környezet, társadalmi környezet, technológiai környezet, iparági trendek, versenytársak, SWOT elemzés. Ezeket az elemeket célszerű mélyebben is elemzés alá vetni, hiszen ezek nagyon sokat segíthetnek egy vállalkozás fejlődésében.
  3. Következhet a piac szegmentálása és a fogyasztók elemzése. Nagyon fontos tudnia egy adott vállalkozásnak, hogy kik a potenciális vásárlói, fogyasztói. A csoportok azonosításával nagy segítséget kapunk a marketing terv elkészítéséhez is, hiszen tudni fogjuk, hogy melyik marketing eszközt kell bevetnünk a siker eléréséhez. A fogyasztói tulajdonságok közül a következőket érdemes mélyebben is kielemezni, értékelni: földrajzi elhelyezkedés, demográfia, életforma, viselkedés. A földrajzi elhelyezkedés választ ad arra, hogy merre élnek a leendő vásárlók és milyen gyakran járnak vásárolni. A demográfia az életkort és a nemek eloszlását mutatja meg. Az életforma az érdeklődési körökre és a társadalmi osztályra világít rá. A viselkedés talán az egyik legfontosabb, hiszen megtudhatjuk, hogy adott terméket vagy szolgáltatást milyen gyakran vesznek igénybe vagy vásárolnak meg. Ez kiemelkedő fontosságú, hiszen az újra vásárlás elérése nem Túl egyszerű feladat.
  4. Az üzleti célok meghatározása következik, amely tulajdonképpen a vállalkozás küldetése is egyben. Itt elég egyetlen mondatban leírni, hogy mi a legfontosabb számunkra. Ezután már bővebben kitérhetünk a bevételre, a piaci részesedésre is. Legvégül pedig a cél eléréséhez szükséges indikátorokat kell megadni. Egy vállalkozás életében a küldetés a legfontosabb, ezért erre a részre kiemelt figyelmet fordítsunk.
  5. A marketing stratégia és maga a taktika következik. Ebben a részben az árazás, a termékstratégia, az értékesítési stratégia, a hirdetési stratégia, a humánerőforrás és a szaktudás, valamint a folyamatszervezés és annak fejlesztése kerül előtérbe.
  6. Végső pontként jöhet a költségvetés, a megtérülés és a különféle kockázatok elemzése. Mindig érdemes a realitásokat szem előtt tartva elvégezni ezt a tervezést. Amennyiben nem igazán tudjuk mi a reális, úgy érdemes optimista, pesszimista tervezést is készíteni, plusz, ha úgy ítéljük meg egy kettő közötti változat sem árt, ha van a tarsolyunkban.

Check Also

Marketing kommunikáció nélkül nem szalad a szekér

A marketing kommunikáció, ahogy a nevéből is sejteni lehet, egyfajta kommunikációt rejt. Minden cég életében …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.