A webes jelenlét ma már nem csupán a saját weboldalról szól. Az online megjelenés ennél jelentősen többet rejt magában, s erre a cégek rendszerint akkor döbbennek rá, amikor nem érkeznek a látogatók, és nem sikerül a tervezett célokat megvalósítani. Nem véletlen, hogy a nagy és eredményes webáruházak, szolgáltatók már mind saját marketing tanácsadóval, kreatív ügynökséggel dolgoznak együtt.
A szerteágazó feladatkörhöz nem elég egyetlen ember, sem a munka mennyiségét, sem a szükséges szakmai ismereteket illetően. A minden korábbinál több SEO cég között nem egyszerű rátalálni arra, amelyik ár és a nyújtott szolgáltatás tekintetében is megfelel az elvárásoknak. Ha mégis úgy tűnik, ideális csapatra leltél, akkor is célszerű minden felmerülő kérdést tisztázni. Ez nagyban meg fogja könnyíteni az együttműködést a marketing tanácsadó céggel.
Rendben van-e a weboldal technikai szempontból?
Könnyen lehet, hogy úgy gondolod, tökéletes a weboldalad, és nem szeretnél semmilyen változtatást rajta. A keresőoptimalizálási szolgáltatás azonban kiterjed az esetlegesen felmerülő hibákra. Itt nem arról van szó, hogy a marketing tanácsadó egyéni igényeire szabná a saját tulajdonod, csak egyszerűen a weboldal felépítése, szerkezete alapvetően határozza meg az eredményes online jelenlétet.
Milyen tartalmakra van szükségem?
A webshop, weboldal alapjainak feltérképezését a tartalmi rész követi. Itt a versenytársak elemzése és a saját szempontodból lényeges keresőkifejezések egyaránt fontos szerephez jutnak. A mai világban a felhasználói élmény van első helyen, s ez a Google jóindulatának tekintetében sincs másként. A potenciális vásárlóid, ügyfeleid rendszerint mondattöredékeket írnak a keresőbe, és nem csupán egyszavas keresést alkalmaznak. Érdemes a szöveges tartalmakat is ennek megfelelően alakítani. Legyen szó termékleírásokról, blog cikkekről, vagy a site főoldali szövegeinek megfogalmazásáról, a profi szövegírói munka keresőoptimalizálási ismeretekkel társul.
Közösségi média kérdésekben is tud-e segíteni?
Az online jelenlét elképzelhetetlen a közösségi médiában való folyamatos aktivitás nélkül. Természetesen a platform annak függvénye is, hogy kiket szeretnél megszólítani, mely célcsoportnak szánod termékeid, szolgáltatásaid. A videók készítése és megosztása mellett a szöveges tartalmak is bírnak még létjogosultsággal.