Home / Kereskedelem / Az online kereskedelem növekedése 2018-ban is folytatódik

Az online kereskedelem növekedése 2018-ban is folytatódik

Hogyan alakult a 2015 és 2016 év az online kereskedelemben

2016-ban 427 milliárdos forgalmat értek el az online módon kereskedő vállalkozások. Ez az összeg a hazai kisker forgalom több mint 5 %-át tette ki. A számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök után a ruházati termékek és a játékok aratták a legnagyobb sikert a vásárlók körében. A kosár értékek is szépen alakultak, hiszen egy alkalommal mintegy 1700 Ft-os növekedést értek el a 2015-ös évhez képest. edit my essay Legnépszerűbbnek továbbra is a futárszolgálatos kiszállítások bizonyultak, kevesen választották a személyes átvétel lehetőségét, hiszen a vásárlások 88%-a futárszolgálat segítségével jutott el a vásárlókhoz. Legtöbben az utánvételt választották, így elmondhatjuk, hogy a kártyás fizetés iránti bizalom még nem olyan erős.  A vásárlók száma is jelentősen növekedett. 2015-ben 4 millió fő vásárolt online, de ez a szám 2016-ra további 600 000 fővel növekedett. A hazai vásárlások mellett természetesen a külföldi webshopokban történő vásárlások száma is folyamatosan emelkedik. 2015-ben 1,5 millió, míg 2017-ben már 2,2 millió fő vásárolt külföldi webáruházból.

10 üzlet, amely az online kereskedelem legnagyobb forgalmát bonyolítja

A GKI nemrégiben kiadott jelentése szerint ebben az évben az Extreme Digital vezeti a rangsort. Ezt követi romániai alapítású konkurense, az eMAG. A MediaMarkt a harmadik helyre szorult és őt követi a Mall.hu, amely a tavalyi évhez képest egy helyezést bukott. A 10 első helyezett az online kereskedelmi forgalom mintegy 35 %-át adja. 2016-os évben a 10 kereskedő nettó 110 milliárd forint forgalmat realizált, ezt körülbelül 5 millió tranzakcióból sikerül összehozniuk. 5. helyen a Tesco végzett és a 9. helyen a Libri-Bookline szerepel. A kultúrát támogató webshop ugyan visszaesett 3 helyet, de még mindig itt adták le a legnagyobb számú rendelést a 2016-os évben. A 10. helyen a nem is olyan régen megnyitott Tchibo webáruház végzett, amely igen figyelemreméltó teljesítménynek ígérkezik. Fontos megemlíteni, hogy a Tchibo, csak saját márkás termékek értékesítésével érte el ezt a helyezést. A fenti adatokból láthatjuk, hogy az emelkedés évről évre bekövetkezik, így a karácsony közeledtével valószínűleg ebben az évben is sikeres zárásra számíthatnak az e-kereskedelem résztvevői. A jövő évi listára bizonyára már sokan kíváncsiak vagyunk.

Check Also

Használt már légpárnás térkitöltő fóliát?

A webáruházak minden korábbinál nagyobb érdeklődésre tartanak számot. Ma már azok is szívesen teszik le …