Minden vállalkozás életében fontos a marketing tervezés. A marketing tervezés során a vállalkozás útját jelöljük ki, azt az utat, amelyet végig kell járnia ahhoz, hogy sikereket érjen el és rentábilis legyen. Ezt a tervezést a legkönnyebben egy letölthető marketing terv sablon segítheti. Nem elég a bevételről, a vevőkről és a termék eladásokról gondoskodni, hiszen a jövőt is befolyásolni kell, annak érdekében, hogy a vállalkozás hosszabb távon is nyereségesen működjön. A profi terv elkészítése ma már elengedhetetlen minden vállalkozás számára. Milyen pontokból áll egy ilyen sablon?
Marketing terv sablon pontjai:
- a teljes piac feltérképezése: a piaci környezet megismerése a piac teljes feltérképezésével valósítható meg. Kik azok a kereskedők, akik hasonló termékeket árulnak. Kik lehetnek azok, akik a termékei iránt érdeklődhetnek? Milyenek a piaci szokások és ki mekkora szállítási határidővel értékesíti a termékét? A jogszabályi lehetőségek, a demográfia és az iparági környezet megismerése.
- pozícionálás: mi az, amit be szeretnénk ültetni a vevők fejébe? Pozícionálásnál figyeljünk oda arra, hogy a szlogennel összhangban legyen a pozícionálás. Írjuk le, miben vagyunk jók, jobbak versenytársainknál. Mindenképpen szerepeljen a cég neve vagy magának a terméknek, a szolgáltatásnak a neve.
- vevőszerzés módszerei és eszközei: ezt egy lista összeírása után lehet a legkönnyebben elkészíteni. Hol vannak a leendő vevőink és ott mivel foglalkoznak, hogyan juthatnak el a cégéhez (plakát, szórólap egyéb hirdetés), mire vágynak (kommunikáljuk feléjük), hozzuk be az üzletünkbe
- a már meglévő vásárlóknál új vásárlásokat kell elérni: milyen akciókkal, árakkal lehet a régi vásárlókból újakat generálni, azaz új vásárlásokat eszközölni. Mi legyen a csali termék és azt hogyan kommunikáljuk?
- a régebbi vásárlókat törzsvásárlókká kell alakítani: milyen új termékre kellene elsőbbséget biztosítani nekik és milyen feltételekkel, hogy biztosan törzsvásárlóvá váljanak?
- működjön az ajánlási rendszer automatikusan: gyűjtsünk be minél több ajánlást a már meglévő vásárlóinktól. Mit adjunk a vásárlóknak az ajánlásokért? Hogyan automatizáljuk ezeket a saját weboldalunkon?
- akció terv elkészítése költségtervezettel: kiknek szól az akció és milyen akció? Ki legyen az, aki felelős cégen belül az akcióért? Mekkora az akció költsége? Mennyi ideig tartson az akció?
- időterv elkészítése, melyik lépésre mennyi időt szenteljünk
A piaci környezet megismerése a piac teljes feltérképezésével valósítható meg. Kik azok a kereskedők, akik hasonló termékeket árulnak. Kik lehetnek azok, akik a termékei iránt érdeklődhetnek? Milyenek a piaci szokások és ki mekkora szállítási határidővel értékesíti a termékét?