Új lehetőségek és komoly kihívások várnak a cégekre az e-kereskedelem területén. Az elkövetkezendő években még több új lehetőség adódik ezen a piacon, így érdemes a cégeknek átgondolni ezt a fajta piacra lépést is.
Mi a helyzet ma Magyarországon
Egyre több hazai webshop tulajdonos látja a hazai piac telítődését, hiszen sokan már külföldről is vásárolnak, nem csak a hazai webshopokban. Itt az eBay, az Amazon és az Aliexpressz. Elég ezekre az oldalakra rátekinteni és láthatjuk, hogy dübörög a külföldi vásárlás. Vannak olyan termékek, amik alig kerülnek ki, máris elfogynak és nem elérhetők készleten. Több szakértő szerint is komoly változás előtt áll az e-kereskedelem, hiszen különféle technikai innovációk látnak napvilágot, amelyekkel természetesen lépést kell tartani. Ilyen a 3D vásárlás. A vásárlóknak lehetőségük nyílik akár egy ruhadarabot is felpróbálni mielőtt azt megvásárolják. Játékoknál is elérhető az, hogy például egy lego esetében még a legapróbb darabokat is megtekintsük.
Magyarországnak fel kell készülnie a fejlődésre és újra visszatérnek a vásárlók
Mivel a külföldi webshopok terjeszkedése Magyarországon megállíthatatlan, így nincsen más megoldás, mint lépést kell velük tartani. Viszont az sem kizárt, hogy a bátrabb magyar kereskedők bizony nyitni fognak a külföldi vásárlók felé. Az élményközpontú szolgáltatást nyújtó kereskedők sikere már most borítékolva van. Fontos, hogy az újításokat mindig időben érzékeljék a hazai webshop tulajdonosok és azt azonnal alkalmazzák is. A weboldalakon mindig kell újításokat eszközölni, újra kell tervezni az üzleti modelleket és a szolgáltatásokat is.
Melyik az a terület, amely igen népszerű a webshop tulajdonosok körében?
A termékkategóriák közül a játék, divatáru és a kiegészítők piaca egyre bővül, hiszen sok üzlettulajdonos felfedezte a webshopokban rejlő lehetőségeket. A két számjegyű növekedés mellett a háromszámjegyű forgalom növekedés sem elérhetetlen. Igen sok helyen egyáltalán nem utasítják el a termék visszaküldését. Sokan felismerték, hogy ha egy vásárló 4-5 darab ruhát rendel, azokat felpróbálja és a nem tetszőket vagy méretproblémásokat visszaküldi, örömmel látja őt legközelebb is a kereskedő. A visszaszállítás költségét természetesen a vásárlónak kell állnia, de a termék árát teljes mértékben visszafizeti neki a webshop tulajdonos. Az élelmiszer piacára is új versenyzők léptek be, hiszen a nagy múltú GRoby mellett ma már a Tesco is foglalkozik házhozszállítással, ha interneten keresztül rendelnek élelmiszert.