Home / Kereskedelem / Egyre több céget vonz az e-kereskedelem biztonsága

Egyre több céget vonz az e-kereskedelem biztonsága

Új lehetőségek és komoly kihívások várnak a cégekre az e-kereskedelem területén. Az elkövetkezendő években még több új lehetőség adódik ezen a piacon, így érdemes a cégeknek átgondolni ezt a fajta piacra lépést is.

Mi a helyzet ma Magyarországon

Egyre több hazai webshop tulajdonos látja a hazai piac telítődését, hiszen sokan már külföldről is vásárolnak, nem csak a hazai webshopokban. Itt az eBay, az Amazon és az Aliexpressz. Elég ezekre az oldalakra rátekinteni és láthatjuk, hogy dübörög a külföldi vásárlás. Vannak olyan termékek, amik alig kerülnek ki, máris elfogynak és nem elérhetők készleten. Több szakértő szerint is komoly változás előtt áll az e-kereskedelem, hiszen különféle technikai innovációk látnak napvilágot, amelyekkel természetesen lépést kell tartani. Ilyen a 3D vásárlás. A vásárlóknak lehetőségük nyílik akár egy ruhadarabot is felpróbálni mielőtt azt megvásárolják. Játékoknál is elérhető az, hogy például egy lego esetében még a legapróbb darabokat is megtekintsük.

Magyarországnak fel kell készülnie a fejlődésre és újra visszatérnek a vásárlók

Mivel a külföldi webshopok terjeszkedése Magyarországon megállíthatatlan, így nincsen más megoldás, mint lépést kell velük tartani. Viszont az sem kizárt, hogy a bátrabb magyar kereskedők bizony nyitni fognak a külföldi vásárlók felé. Az élményközpontú szolgáltatást nyújtó kereskedők sikere már most borítékolva van. Fontos, hogy az újításokat mindig időben érzékeljék a hazai webshop tulajdonosok és azt azonnal alkalmazzák is. A weboldalakon mindig kell újításokat eszközölni, újra kell tervezni az üzleti modelleket és a szolgáltatásokat is.

Melyik az a terület, amely igen népszerű a webshop tulajdonosok körében?

A termékkategóriák közül a játék, divatáru és a kiegészítők piaca egyre bővül, hiszen sok üzlettulajdonos felfedezte a webshopokban rejlő lehetőségeket. A két számjegyű növekedés mellett a háromszámjegyű forgalom növekedés sem elérhetetlen. Igen sok helyen egyáltalán nem utasítják el a termék visszaküldését. Sokan felismerték, hogy ha egy vásárló 4-5 darab ruhát rendel, azokat felpróbálja és a nem tetszőket vagy méretproblémásokat visszaküldi, örömmel látja őt legközelebb is a kereskedő. A visszaszállítás költségét természetesen a vásárlónak kell állnia, de a termék árát teljes mértékben visszafizeti neki a webshop tulajdonos. Az élelmiszer piacára is új versenyzők léptek be, hiszen a nagy múltú GRoby mellett ma már a Tesco is foglalkozik házhozszállítással, ha interneten keresztül rendelnek élelmiszert.

Check Also

Tényleg megéri négyévszakos gumit választani?

Autógumi választáskor rendszerint egy sor szempontot figyelembe szoktunk venni. Sokak számára nem mindegy az ár, …