Home / Marketing / A PR cikk írás szabályai: a központi üzenet önmagában nem elég

A PR cikk írás szabályai: a központi üzenet önmagában nem elég

Népszerűbbé tennéd céged? Szeretnél eljutni azokhoz a potenciális vásárlókhoz és ügyfelekhez, akik a hosszú távú, eredményes piaci jelenlétet garantálnák? Az online jelenlét napjainkban nélkülözhetetlen, és a folyamatosan fejlődő webes marketing technikákon, valamint a Google jóindulatának elnyerését célzó feladatokon túl még mindig fontos szerep jut a PR cikkeknek.

 

Míg egykoron a kulcsszavakkal teletűzdelt tartalmakon volt a hangsúly, addig napjainkban a tényleges információnyújtás, és az olvasók megcélzása a legfontosabb akkor, ha a PR cikkek megírásáról van szó. A PRcikk.com oldalon keresztül segítséget kaphatsz abban, hogy hogyan tálald a tartalmadat, és akár profi szövegírókkal is dolgoztathatsz, sőt, a PR kommunikáció egyéb területeit is szakemberek foghatják össze. Miért fontos mindez? Az online jelenlét kapcsán elért eredmények nem csak azon múlnak, hogy milyen cikkek születnek, vagy azok hol kerülnek publikálásra. A sajtóközlemények, a médiaelemzés és a kríziskommunikáció szintén olyan területek, amelyek a sikeres  PR kampány részét képezik.

 

S hogy milyen a jó PR cikk? Nem csak a Google, de az olvasók is az olyan tartalmakat szeretik, amelyek segítséget nyújtanak számukra mindennapi problémáik megoldásában. A kifejezetten értékesítést a központba helyező írásokkal szemben egyre többen kétkedőek, és inkább bíznak meg a számukra ténylegesen hasznos tartalmat nyújtó szolgáltatóban. Mai, időhiánnyal küzdő életünkben nagyon fontos, hogy olyan cikkekre szánjunk időt, amelyek valóban választ adnak kérdéseinkre, és akár alternatívát kínálnak a lehetséges megoldásokra. Ami azonban nagyon nem mindegy, az ennek a formája, tálalása. A stílus eltalálása érdekében az írónak azonosulnia kell azzal a közeggel, amelynek tagjai a célcsoportba tartoznak, hiszen csak így lehetséges számukra érdekes, fogyasztható tartalmat előállítani.

 

A figyelemfelkeltő cím odavonzza a tekintetet és felébreszti az érdeklődést, ám fontos, hogy már az első bekezdésben lényeges információk kapjanak helyet, különben az olvasók könnyen beleunnak az olvasásba, és azonnal tovább is kattintanak. A semmitmondó frázisok és a körmondatok helyett az egyszerű, érthető megfogalmazás és az emberközpontú hozzáállás olyan ismérvek, amelyek a jó PR cikk alapjainak számíthatnak.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.