Home / Gazdaság / A húsfeldolgozás már a magyar nagyvállalkozók játszótere

A húsfeldolgozás már a magyar nagyvállalkozók játszótere

Tudni szeretné, honnan kerülnek a család asztalára a húskészítmények? Fontosnak tartja a megbízható minőséget, de az árak sem elhanyagolhatóak? A húsfélék és a belőlük előállított, feldolgozott termékek napjainkban minden korábbinál szélesebb választékban állnak rendelkezésre. Vannak olyan márkák, melyek bármelyik bevásárló lánc, szaküzlet, hipermarket és kis családi bolt kínálatában megtalálhatóak, és rendszerint előnyben részesítik azokat a háziasszonyok. De vajon honnan kerülnek ezek nagymennyiségben az üzletekbe? A hazai húsfeldolgozásban a magyar, jelentős tökével rendelkező nagyvállalkozók játsszák a vezető szerepet, s napjainkban nem számít ritkaságnak a kisebb üzemek felvásárlása sem.

 

Míg egykoron főként a háztartásokban történő disznóvágások biztosították a család hússzükségletének nagy részét, addig mára ezek száma és szerepe jelentősen csökkent. Főként vidéki kisvárosainkban és a falvakban elterjedt még ma is a disznótor, mely nem csak a sertés feldolgozásáról szól, hanem egyfajta családi eseménynek, programnak is számít. Alapvetően azonban elmondhatjuk, hogy a nagyvállalkozók által irányított üzemek töltenek be vezető pozíciót manapság (Forrás információk: Bollerbolt.hu).

Gépesítés és korszerű technikai ide vagy oda, a tapasztalatok szerint e tekintetben is nélkülözhetetlenek azok a speciális szerszámok, melyek segítséget nyújtanak a feldolgozás során. Az ilyen eszközök az online vásárlás kényelmét kihasználva, néhány kattintással megrendelhetőek, s ezek ráadásul kifejezetten jól jönnek az otthoni disznóvágások alkalmával is. Míg az évi néhány disznótor alkalmával a családokban rendszerint a klasszikus hústermékek kerülnek előállításra, addig a nagyüzemi munka során további változatok is. A fagyasztott, panírozott hústermékeken túl az úgynevezett húskenyerek, a felvágottak is fontos szerephez jutnak, és sokan érdeklődnek ezek iránt az üzletekben.

 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók egyre magasabb minőséget szeretnének kapni a pénzükért, így a szalámik, kolbászok, hurkák magas hústartalma legalább olyan fontos szempont számukra, mint a mindig rendelkezésre álló friss húsáru. A húsvéti sonkák kapcsán gyakran hallani jelentős minőségromlásról, ám a tendencia azt mutatja, hogy az ismert márkák igyekeznek kiváló minőségű termékekkel is a piacra lépni, meggyőzve ezzel elkötelezett híveiket, hogy a márka igenis megbízható minőséget képvisel. Elvégre mi más lenne a hosszú távú piaci jelenlét érdekében a cél?

Check Also

2018-ban is számolhatunk nyugdíj prémiummal

A kormány számításai szerint a jövő évben 4,3 százalékos gazdasági növekedés lesz. A központi költségvetésről …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.