Vállalkozói negyed kezdőlap

Szavazás

Twitter

Az ellenállhatatlan webszövegek titkai

Legfrissebb


Cégautó

Címkék: cégautó, kkv, adó, vásárlás

2009.06.11 09:01:00 - Aschenbrenner Sándor

Küldés e-mailben Nyomtatás Betuméret növelés Betuméret csökkentés

Hasznos tippek: melyik a jó cégautó?

A vállalkozások autószükséglete profilfüggő. Szakértő segítségével gyűjtöttük össze a legnépszerűbb használtautó-típusokat, árakkal és vásárlási tudnivalókkal együtt.

A válság szinte azonnal érzékelhető visszaesést hozott az új autók piacán, de a használt gépjárművek eladásai is visszaestek. Vállalkozások esetében ráadásul a februártól életbe lépő új adótörvények (cégautóadó) is kedvezőtlenül hatottak.

Szigorú finanszírozás

Az új szabályozás nyomán - autókereskedők tapasztalatai szerint - a vállalkozások egyre inkább átgondolják autóvásárlásaikat. Tovább halogatják a flottacserét, sőt azok a cégek, melyek tevékenységéhez nem feltétlenül szükséges gépjármű, inkább eladják céges autóikat. Januártól a hitelfeltételek szigorítása is nehezíti a vállalati finanszírozást, mivel a hitelkonstrukció minden esetben az ügyvezetőt igényli kezesként. Az egyre több adótartozást felhalmozó vállalkozások pedig automatikusan zárják ki magukat az autófinanszírozás lehetőségéből. A céges flottájukon a leírtak dacára is bővítő vállalkozások számára Lippai Pállal, az M3 Autopark.hu Kft. kereskedelmi vezetőjével gyűjtöttük össze a kedvelt autótípusokat, árakkal és vásárlási tanácsokkal. Az autókereskedő tapasztalata alapján a vállalkozók körében az alább felsorolt típusok a legkeresettebbek. Általánosságban elmondható, hogy megbízhatóságuk, költséghatékony fenntartásuk és alacsony szervizigényük miatt a középkategóriás német (Opel, Volkswagen), illetve a kiskategóriás japán autókat (Toyota, Mazda, Mitsubishi) kedvelik a cégek.

-
Megbízhatóságuk miatt kedveltek a német autók


Német vagy japán?

Kiskereskedőknél az Opel Zafira (1994-2004) benzines változata népszerű. A családi autóként is használható gépjármű legolcsóbb darabjai már egymillió-százezer forintos áron beszerezhetőek. A leginkább áruszállításra alkalmas, dobozos, dízelüzemű Opel Corsa Combót kedvező ára miatt kedvelik a kiskereskedők. A 1996 és 2004 közt gyártott széria használható darabjai hétszázezertől-egymillió-kettőszázezer forintig mennek el a használtpiacon. A 1996-2004-es évjárat közé eső dízel Volkswagen Caddy-ket ugyancsak sok kisvállalkozás választja megbízhatósága és viszonylagos olcsósága (hatszázezertől-egymillió-kettőszázezer forint) miatt. Ebben a szegmensben a 2004-es évjárattól jó választás lehet a Ford Transit Connect is, melynek dízel változatai nettó nyolcszázezertől cserélnek gazdát.

Az építési vállalkozók olcsó fenntartással számolhatnak egy hatszemélyes, platós-dobozos Ford Transit kisteherautó beszerzése után. 2000-2006-os modelljeik egymilliótól kettőmillió-kettőszázezer forintos árig mennek (plusz áfa). Jó vétel lehet, ám valamivel drágább az Iveco Daily vagy a Volkswagen LT. Utóbbi, platós teherautók alsó vételára jelenleg kétmillió-kétszázezer forint körül alakul. Jó állapotú, alig használt darabhoz hárommillió-kétszázezer forintért juthat cégünk, ebből a típusból.

Területi képviselői munkakörben általában az ezerhatszáz köbcentis, japán benzines autók kedveltek olcsó fenntartásuk és megbízhatóságuk miatt. Egy használt Toyota Corolla, Mitsubishi Carisma vagy Nissan Almera beszerzése, 2001-es évjárattól körülbelül egymillió-kettőszázezer-egymillió-ötszázezer forintos áron íratható névre.

-
Jó szolgálatot tehet még egy tíz éves Transit is


Személyszállítással foglalkozó kkv-k számára jó választás lehet a Ford Transit kisbusz, amelynek használható, belülről sem ólszerűen festő, tíz év körüli példányai már másfélmillió forintért megvásárolhatóak. Jobban a zsebébe kell nyúlnia annak a vállalkozónak, aki 2000-2004-es évjáratú Mercedes C vagy E Klasse autóval szeretne taxizni, legalább két-hárommillió forintra lesz szüksége.

Alkalmazottak számára remek munkaautó az Opel Astra G, a Ford Focus, a Volkswagen Golf IV vagy az örökzöld Suzuki Swiftek. Ezek 2000-2004-es évjáratú példányai nagy általánosságban már egymillió-egymillió-hatszázezer forintért beszerezhetőek. Az ügyvezető, munkaautójának megfelelhet a Mercedes E Klasse, a Toyota Avensis vagy a BMW ötös sorozata. 2004-2008 évjáratú autók már kettőmillió-ötszázezer forinttól vásárolhatók, ám jobb minőségű használt modellekért akár ötmillió forintot is elkérhetnek.
Bármennyire is profilfüggő a vállalkozások autószükséglete, a megbízhatóság előfeltétele minden autótípusnál a gondos karbantartás. A szervizkönyv sokat elárulhat a jármű előéletéről, hisz abba az összes hivatalos szervizlátogatás okát és eredményét feljegyzik. A gyanús eseteknél festékvastagság-mérőt is érdemes használni, amivel az elhallgatott karosszéria-javítások nyomai is felfedezhetők.

Az [origo] kilenc részes használtautó-vásárlási sorozata itt elérhető.
Szakértőre szükség van!

Lippai Pál, az M3 Autopark.hu Kft. kereskedelmi vezetője elmondta, a céges autókat általában azért vásárolják újonnan, hogy nagyobb távolságokra utazzanak velük, így nyolc-tizenkettő éves korukra - évi negyven-ötvenezer kilométerrel számolva - a költségesebb motor, váltó, kipufogó és futómű javításokat éppen az új vevőnek kell majd elvégeznie. Tehát vásárlás előtt mindenféleképpen nézze át autószerelő a kiválasztott kocsit.

Néhány márkánál könnyen felismerhető típushibák is előfordulhatnak. Az idősebb Opeleknél (Astra F, Vectra B, Omega B) mindenképpen érdemes odafigyelni a hátsó kerékívek rozsdásodására, az újonnan sem éppen extra precíz váltómű kopására és vásárlás előtt meggyőződni a karosszéria állapotáról. Használt francia, illetve japán autók esetében pedig ajánlatos alaposan bevizsgáltatni a futóműveket, hogy az új tulajdonost ne érje kellemetlen meglepetés. A megbízhatóbb márkának tartott benzines és dízel Volkswagenek vétele előtt is érdemes szakértőhöz fordulni, ugyanis korábbi sérülésekből, szakszerűtlen szervizelésből adódó hibák mindegyik típusnál előfordulhatnak.

-
Vásárlás előtt célszerű szakszervizhez fordulni


Fizetés előtt akkor is ajánlott a gépkocsi alá nézni, ha később soha nem szeretnénk alulról látni, mert a futómű (gömbfejek, csapágyak) ugyan viszonylag olcsón javítható, de ha jelentősebb olajfolyás vagy rozsdásodás tapasztalható, esetleg a kipufogórendszer van katasztrofális állapotban, vagy a gumik rendellenes kopása árulkodik valamely korábbi, rosszul orvosolt traumáról, úgy nem árt másik autót keresni, mert már középtávon ráfizethetünk a kiszemelt gépkocsira. Természetesen a megbízhatóbb felsőbb kategóriás (Mercedes, BMW) autóknak is akadhatnak hibái, ezért vásárlás előtt célszerű szakszervizhez fordulni.

Végül következzék két általános tanács. Az első, hogy soha ne próbáljunk autót venni anélkül, hogy mi magunk ne vezettük volna. Egy rutinos eladó kezében kisimul a rángató alapjárat, megtáltosodik a beteg tengelykapcsoló. Az eladásra a motorba töltött felújító-adalékok persze jól leplezik a motorkopást, de a kezelőszervek kopása azért hozzávetőlegesen árulkodik a futásteljesítményről. Még a vételár leszámolása előtt egyeztessük az alváz- és motorszámokat, tekintsük meg a forgalmi engedélyt, a törzskönyvet, illetve az aktuálisan érvényes kötelező felelősségbiztosítás meglétét is.
Szakértők szerint használt autó vásárlásakor érdemes előnyben részesíteni a benzinüzemű autókat. Fiatalabb dízelmotoroknál a magasnyomású befecskendező rendszerek (CDI, HDI, CDTI, DCI, JTD, PDTDI) és a részecskeszűrők korai meghibásodása, cseréje vagy költséges javítása kockázatot jelent. Előre nem tervezett pluszköltség lehet a cég életében, ha a szakemberek tanácsai helyett más szempontokat (dizájn, felszereltség fogyasztás, teljesítmény) részesít előnyben a céges vevő. Ha mégis dízelautó vásárlása mellett dönt a vezetés, mindenképpen a régebbi (1990-1998) dízelmotorral szerelt német, francia és japán gyártmányokat javasolják a szakértők. Ha újabb típust szemel ki a cégvezetés, vásárlás előtt vizsgáltassa be a kocsit szakszervizben, lehetőség szerint kerülve a bizonytalan futásteljesítményű és műszaki.

Mondja el a véleményét Ön is!

Hozzászólások - 0 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Kérdezze szakértőinket!

Dr. Egerszegi TamásDr. Egerszegi Tamás

Egerszegi Ügyvédi Iroda
ügyvéd, vezető

Lukász Helga, Szombati OrsolyaLukász Helga, Szombati Orsolya

Profonte Management Akadémia
értékesítés, ügyfélkezelés

Balogh-Celebrini TivadarBalogh-Celebrini Tivadar

emtrek Kft.
cégfejlesztési konzulens, coach

Török AntalTörök Antal

iparjogvédelmi igazságügyi szakértő, mediator

Dr. Badacsonyi TamásDr. Badacsonyi Tamás

pályázati szakértő, NLC Tanácsadói Csoport Kft., ügyvezető



Keresés

digibiz.hu
Keleti és nyugati online óriások Szófiában Keleti és nyugati online óriások Szófiában Október 26-27-án rendezték meg a WebIt Expo nevű innovációs kiállítást,...

Hírlevél

Iratkozzon fel heti hírlevelünkre!

Tudta-e Ön?

hogy a cégek leírhatják a tagdíjat költségként,s a tagdíjátvállalások összege havi 57 ezer forintig adó- és járulékmentes?
Taxidermia Taxidermia Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Címketár

vállalkozó (322), kkv (316), agrár (269), magyar (255), fejlesztés (208), adó (205), támogatás (196), pályázat (191), pénz (183), APEH (179)

CÍMKETÁR »